Hobbystyczna naprawa samochodu – czy to bezpieczne??

Rodacy mają zadziwiające zamiłowanie do robienia wszystkiego po swojemu, innymi słowy zmysł do kombinowania rozmaitego typu – na zasadzie stwierdzenia – Polak potrafi. W dziedzinie motoryzacyjnej ta smykałka też ujawnia się na każdym kroku. Posiadamy upodobania do przekształcania własnych aut, poprawiania ich bez uczestnictwa licencjonowanych ekspertów tym aspekcie. Pierwszy z brzegu przykład to montaż na swoją rękę lamp ksenonowych. Taki zestaw nowomodnego oświetlenia tego rodzaju w autoryzowanym punkcie sprzedaży, wspólnie z montażem jest wydatkiem co najmniej paru tysięcy złotych. Żeby w takim razie zaoszczędzić, wielu naszych rodaków pozyskuje na bazarach oświetlenie tego typu, podobno oryginalne, wydając około 300 do 400 zł. Takie lampy, zrobione po swojemu nie zawsze spełnią swoje funkcje, a czasami wprost może narobić szkody podczas jazdy, gdy razimy kierujących nadjeżdżających z naprzeciwka. Kolejna kwestia to kontrola drogowa, kiedy bardzo uważny policjant, po ujawnieniu, jakie mamy lampy ksenonowe, ma prawo zatrzymać nam dowód rejestracyjny pojazdu. Ewidentnie do tego w komplecie dostajemy mandat pozytyw punkty karne – nie zawsze warto, więc kombinować w takich zagadnieniach.

Filtry DPF oraz katalizatory

Wróćmy jednakże do bardziej istotnych problemów – filtry DPF i katalizatory. Wielu rodaków próbuje usuwać katalizatory we własnym zakresie – co jest oczywiście niezgodne z prawem. Wiele modeli samochodów potwierdza, że zamiast usuwać, lepiej wyczyścić katalizator oraz DPF. Przedstawiają to fachowcy, których można odszukać na stronie internetowej wymiana filtra cząstek stałych. W pewnych sytuacjach w razie awarii wystarczy czyszczenie DPF (aktualnie niektóre polskie profesjonalne warsztaty oferują skuteczne czyszczenie filtrów DPF metodą wodną, płucząc filtr wodą z detergentami pod ciśnieniem – taka technologia jest dużo skuteczniejsza, aniżeli tradycyjne wypalanie filtra) a czasem jego wymiana. Tu niemniej jednak uwaga – nowoczesne auta są naszpikowane komputerami i domorosłe czyszczenie filtra może skutkować jeszcze większymi komplikacjami – radzimy udać się z tym do ekspertów. Warto również dodać, że usuwanie katalizatorów i filtrów DPF jest w Polsce nielegalne.

Często zdarza się, że posiadany pojazd nie spełnia wszelkich oczekiwań własnego właściciela. Jeśli zakup nowego samochodu nie wchodzi w grę, właściwym pomysłem jest poddanie własnego pojazdu tuningowi. Pojęcie to wywodzi się z języka angielskiego i ma znaczyć dostrajanie lub ewentualnie regulację. W praktyce tuning wykorzystuje się, aby polepszyć osiągi wozu. To naturalnie dzięki jego zastosowaniu auto ma osiągać większe prędkości oraz obroty silnika. Może posiadać również poprawniejsze przyspieszenie. Ostatnimi czasy coraz częściej przez tuning rozumie się dekorowanie auta od zewnątrz. Odmiana ta nazywana bywa też tuningiem optycznym. Nie wszyscy jednak uznają tą formę za tuning. Skoncentrujmy się niemniej jednak na tuningu mechanicznym. Weźmy dla przykładu oczyszczania katalizatora i naprawa filtra cząstek stałych. Jest to odmiana tuningu, która:

•​Poprawi kulturę pracy silnika

•​Poprawi osiągi wozu

•​Zmniejszy zużycie paliwa

Jak dostrzega się, tuning mechaniczny nie musi łączyć się wyłącznie z chipami i zwiększaniem ilości koni mechanicznych – nieraz szablonowe zajęcie się katalizatorem oraz filtrem cząstek stałych pozwala na znaczącą poprawę dla auta.

Może zaciekawi Ciebie także mycie filtrów fap.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *