Zdrowe odżywianie – dobór komponentów odżywczych

Mamy kilka prostych reguł zdrowego odżywiania, które wspomaga nam w utrzymaniu odpowiedniej sylwetki ciała, nie jesteśmy w stanie bowiem zapomnieć, że zmieniając się nawyki żywieniowe, musimy to zrobić do końca życia. Do tych prostych zasad należy także czas w jakim spożywamy posiłki. Tu zdania są podzielone ponieważ, dawniej uważano, nawet mamy stare przysłowie Śniadanie jedz jak cesarz, obiad jak król a kolację jak żebrak. Stare zabawne niemniej jednak oraz także ma sobie sporo prawdy. Aktualnie naukowcy sugerują, ze musimy spożywać więcej posiłków ale w mniejszej ilości. Z pewnością jest ważne aby posiłki były w trafnych porach dnia, aby nie zaburzać regularności. Aktualnie w wielu przypadkach w pracy pracownicy mają dłuższą przerwę by syty posiłek spożyć w pracy a nie wieczorem w domu. Wzywają też, by pic dużo wody jest ona bowiem jednym z ważniejszych składników pokarmowych naszego organizmu. A jeśli nie będziemy jej dostarczać to pozostanie pobrane z organizmu. Inne kompozycje są dla nas ważne ponieważ dają nam niezbędnych składników pokarmowych, witamin i są źródłem energii. 

Kompozycje kaloryczne

Nie zapominajmy również o składnikach kalorycznych. Do ważnych składników pokarmowych zaliczamy białka, węglowodany, lipidy, kompozycje mineralne, witaminy. Białka oswobadzane w wyniku trawieniu aminokwasów, są niezbędnym elementem budulcowym ludzkiego organizmu ludzkiego. Zawsze białko łączy się z cegiełkami. Węglowodany, jest to newralgiczne źródło energii, stworzonego przez nas organizmu a naturalnie pokrywają je głównie artykuły pochodzenia roślinnego. Cukry można dostarczać także, w inny sposób na przykład poprzez słodycze jednakowoż pamiętajmy, że to tylko puste kalorie. 

Nasiona szałwii hiszpańskiej (chia)

Prócz typowych elementów kalorycznych, osoby potrzebujące zatroszczyć się o zdrowy styl życia oraz jedzenia muszą zaintrygować się szałwią hiszpańską – znacznie więcej na temat tego oryginalnego składnika pokarmowego wolno przeczytać na stronie nasiona szałwii hiszpańskiej. 

Dlaczego warto wykorzystywać nasiona chia w codziennej diecie? Ponieważ:

zawierają niesłychanie wielkie ilości kwasów Omega-3 i Omega-6, które poprawiają pamięć i koncentrację

korzystna kompozycja kwasów pozwala skutecznie zapobiegać stanom depresyjnym

nasiona polepszają wygląd cery, włosów oraz paznokci, na domiar tego znamiennie spowalniają proces starzenia

hartują układ kostny

błonnik zawarty w nasionach koryguje metabolizm i dopasowuje pracę układu trawiennego

nasiona pomniejszają cholesterol 

Jak dostrzega się, nasiona chia to bardzo dobry dodatek do diety oraz codziennego stylu odżywiania dla każdego człowieka. 

Artykuł powstał przy współpracy z portalem FashionAndBeauty.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *